ایکس باکس

ایکس باکس. یکی از معروف ترین و محبوب ترین برند های دنیا. برندی که توانسته است در زمینه مربوط به گیم، به خوبی خود را اثبات کند. کنسول های این برند را میتوان جدی ترین رقیب برای پلی استیشن دانست.

ویژگی های عالی هر نسل. قدرت بسیار بالای آنها. امکانات منحصر به فرد Xbox و به ویژه بازی های انحصاری. همه از عواملی هستند که باعث شهرت و محبوبیت Xbox هستند. بازی هایی همچون: Forza Horizon و Forza Motorsport و Halo و بسیاری دیگر. همه از بازی های انحصاری این کنسول می باشند.
اما بعد از مدت ها انتظار نسل جدید این کنسول در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. گویا این نسل توانست همه از جمله خود شرکت مایکروسافت را غافلگیر کند. نسل جدید یا در واقع نسل های جدید این کنسول تحت عناوین Xbox Series X و Xbox Series S معرفی شدند.
همانطور که مدیر عامل این برند، اقای اسپنسر اعلام کرده بود، کنسول های جدید مایکروسافت بسیار موفق عمل کرده اند. این کنسول ها توانستند بزرگترین افتتاحیه ایکس باکس را از آن خود کنند. باید این موضوع را در نظر بگیریم که این افتتاحیه با وجود ویروس کرونا توانست همچین رکوردی بزند.

پلی استیشن

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر توانسته اند به محبوبیت و فروش این کنسول بیفزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانسته اند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر توانست پا به پای Play Station پیشرفت کند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با عرضه هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
در این مطلب میپردازیم به خبری جدید درباره کیت های توسعه PlayStation و Xbox. در ادامه با ما همراه باشید.

احتمال عرضه کیت توسعه برای PlayStation و Xbox

پس از کذشت مدتی از عرضه کنسول های پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان، کمپانی های سازنده، نسخه هایی قدرتمند تر را برای کاربران به بازار عرضه کردند تا بتوانند تجربه بهتری را برای آنان به ارمغان بیاورند. به تازگی نیز اخبار مشابهی برای کنسول های نسل نهمی دو شرکت مایکروسافت و سونی به گوش میرسد. بر اساس این اخبار این دو شرکت به دنبال آنند که نسخه قدرتمند تر دو کنسول PS5 و Xbox Series X را روانه بازار کنند.

طبق اعلام یکی از اینسایدر های شرکت راکستار، کیت های توسعه این دو کنسول هم اکنون در دست ساحت میباشند. وی اعلام کرد که این گزارش بر اساس حدس و گمان نمیباشد بلکه طبق آمار و اطلاعات فنی دو شرکت میباشد. معمولا سازندگان کیت های توسعه را خیلی قبل تر از نسخه های رسمی دریافت میکنند. پس میتوان احتمال داد که این گزارش صحت داشته باشد. اگر همانند PS4 Pro و Xbox One X باشد، باید تا سال ۲۰۲۴ منتظر عرضه این کنسول های باشیم.

اخیرا اینسایدر نامدار، تام هندرسون و شرکت TCL Technology نیز اعلام کردند که باید تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ منتظر عرضه نسخه های جدید PS5 و Xbox Series X باشیم.

 

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.