پلی استیشن

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر توانسته اند به محبوبیت و فروش این کنسول بیفزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانستند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر توانست پا به پای Play Station پیشرفت کند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با عرضه هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
در این مطلب میپردازیم به خبری درباره کنسول محبوب پلی استیشن 2. در ادامه با ما همراه باشید.

فروش PlayStation 2 بیش از 160 میلیون دستگاه بود

جیم رایان در جدید ترین پادکست خود اعلام کرد که فروش کنسول پلی استیشن 2 بیش از 160 میلیون دستگاه بود.

میتوانیم PlayStation 2 را محبوب ترین کنسول تمامی ادوار حساب کرد. درست است که بیش از یک دهه از توقف تولید آن میگذرد، اما هنوز هم بسیاری آنرا استفاده میکنند و از آن لذت میبرند.

جیم رایان به تازگی اعلام کرد که قرار است به زودی یعنی در روز اول ماه آوریل برای همیشه از کار کناره گیری کند. در جدید ترین پادکست بخش سرگرمی تعاملی شرکت سونی که در واقع ادای احترامی به جیم رایان بود، هنگامی که از اودرباره عملکرد PlayStation در قرن 21 سوال پرسیدند او گفت: «دهه 2000؟ میتوانم بگویم آمار فروش 160 میلیونی پلی استیشن 2 بسیار عالی است»

این در حالی است که تا به امروز هیچگونه آمار رسمی از فروش این کنسول وجود نداشت. این احتمال میرفت که رقم فروش آن 155 میلیون باشد که پس از مصاحبه جیم رایان مشخص شد میزان فروش واقعی آن 160 میلیون میباشد. اکنون میتوانیم با اطمینان بگوییم که Ps2 محبوب ترین و پرفروش ترین کنسول تاریخ میباشد.

کنسول جدید شرکت سونی یعنی Ps5 هم فروش خوبی را تجربه میکند و تا کنون بیش از 54.8 میلیون دستگاه در سرتاسر جهان فروش داشته است. اما تفاوت 100 میلیونی موجود بیشتر از آن است که بتوانیم تا مدت ها انتظار شکست این رکورد را از آن داشته باشیم.

نزدیک ترین کنسول به PlayStation 2 کنسول دستی نینتندو سوئیچ میباشد که در حال حاضر تقریبا 140 میلیون فروش داشته است و با توجه به اینکه همچنان هم تولید میشود، شاید بتواند این رکورد را به زودی تصاحب کند.

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.