پلی استیشن

 

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر که همه و همه به محبوبیت و فروش این کنسول می فزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانسته اند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر پا به پای Play Station پیشرفت میکند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با معرفی هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدید درباره پلی استیشن ۵٫ در ادامه با ما همراه باشید.

فروش ۳۲٫۱ میلیونی کنسول PlayStation 5

شرکت سونی به تازگی گزارشی از سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۲ منتشر کرد که بر اساس این گزارش، کنسول پلی استیشن ۵ تا پایان  ماه دسامبر ۲۰۲۲ میزان ۳۲٫۱ میلیون فروش داشته است.

شرکت سونی موفق شد فقط در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ یعنی پاییزی که گذشت، میزان ۷٫۱ میلیون دستگاه از Ps5 را به فروش برساند. که این آمار ۳٫۱ میلیون بیشتر از سال گذشته میباشد. علاوه بر این شرکت سونی اعلام  کرد که در حال حاضر ۴۶٫۴ میلیون کاربر از سرویس Ps Plus استفاده میکنند. که نسبت به سال قبل یک افت ۱٫۶ میلیونی را شاهد هستیم.

در ادامه این گزارش متوجه شدیم که در حال حاضر بیش از ۱۱۲ میلیون کاربر فعال در شبکه پلی استیشن وجود دارند که ۱ میلیون بیشتر از سال گذشته میباشد. اما در این بازه زمانی تقریبا ۸۶٫۵ میلیون بازی برای کنسول های Ps4 و Ps5 به فروش رفته است درحالی که این رقم در سال گذشته ۹۲٫۷ میلیون بود.

لازم به ذکر است که از این ۸۶٫۵ میلیون فروش میزان ۲۰٫۸ میلیون آن مربوط به بازی های انحصاری PlayStation میباشد که این رقم در سال قبل تنها ۱۱٫۳ میلیون بود. اما امسال به لطف عنوان God of War Ragnarok رشد زیادی را شاهد بودیم و باید بگوییم که این بازی تا کنون به تنهایی ۱۱ میلیون فروش را تجربه میکند.

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.