بازی Forza

 

اگر از علاقه مندان به سبک ریسینگ هستید، حتما تا کنون نام سری Forza را شنیده اید. این عنوان یکی از بهترین و موفق ترین انحصاری های مایکروسافت است. شاید بتوان آنرا در کنار سری بازی های Halo، بهترین بازی های مایکروسافت دانست.

بسیاری در نحوه تلفظ اسم این بازی اشتباه میکنند. به اشتباه فکر میکنند که نام صحیح آن فورزا است. اما اینطور نیست. Forza یکی کلمه ایتالیایی است که تلفظ آن “فورتزا” میباشد.
سری بازی های فورتزا شامل دو مدل میباشند. Motorsport و Horizon. در هر دوی این نسخه ها شاهد گرافیک و گیم پلی فوق العاده ای هستیم. در نسحه Motorsport، شما فقط داخل پیست هستید و همانند یک راننده در مسابقات پیست های معروف شرکت میکنید. اما سری Horizon یک بازی ریسینگ open world میباشد که در آن میتوانید در مسابفات خیابانی شرکت کنید.

 

در نسل آخر سری Horizon بازی فورتزا، شاهد تغییرات بسیاری هستیم. هم در بخش کیفیت و هم در بخش حزئیات و گیم پلی. اضافه شدن درگ، تغییر فصل بازی و آب و هوای متنوع، امکان خرید خانه به عنوان گاراژ شخصی و بسیاری دیگر. با توجه به آپدیت های این بازی که گاهی اوقات ماشین های جدید برای کاربران دارند، این بازی هم اکنون تقریبا ۵۰۰ مدل ماشین مختلف دارد. شاید هم بیشتر. فورتزا هورایزن 5 از زمان انتشارش تا کنون توانسته است در رنک اول بهترین بازی های ریسینگ باشد.
در برخی آپدیت هایی که برای بازی Forza Horizon 5 منتشر میشود، مسابقات و مود های جدیدی هم به این بازی اضافه میشود. در بعضی از آنها میتوانید با دوستان خود به صورت آنلاین به رقابت بپردازید و بیش از پیش از بازی لذت ببرید.
اکنون نوبت نسل جدید سری Motorsport میباشد که با عملکرد خود نظر کابران مختلف را جلب کند.
در این مطلب میپردازیم به نقد ها و امتیازت درباره نسل جدید Forza Motorsport. در ادامه با ما همراه باشید.

نقد ها و امتیازات فورتزا موتور اسپرت

یکی از مورد انتظار ترین عناوین این روز های دنیای گیم بی شک نسل جدید بازی Forza Motorsport میباشد. عنوانی که کمتر از یک هفته تا انتشارش باقی مانده و بسیاری چشم به راه آن میباشند.

اما طبق رسم همیشگی پیش از انتشار هر بازی، شاهد اعلام نقد ها و امتیازات مربوط به آن میباشیم که تا حدودی به ما میگویند قرار است با چه چیزی روبرو شویم و اکنون نیز نوبت فورتزا موتور اسپرت میباشد که در ادامه به نقد ها و نمرات آن میپردازیم.

GamesRadar:

نمره:70 از 100

نقد: این عنوان بی شک از لحاظ گرافیکی از نسل قبل خود برتر میباشد. اما در مواردی همچون گیمپلی و هیجانی که از رقابت با هوش مصنوعی حاصل میشود، Forza Motorsport 7 بهتر عمل میکرد که اکنون دیگر در فروشگاه ها موجود نمیباشد. در آینده پیست ها و محتویات بیشتری به بازی اضافه خواهند شد. اما در حال حاضر بخش آفلاین این بازی چیزی برای پیشنهاد به دیگران ندارد.

Eurogamer:

نمره: 80 از 100

نقد: یک بازی مسابقه ای مجلل و دلنشین همراه با رانندگی هیجان انگیز که مسابقاتی طولانی را در بر دارد.

IGN:

نمره: 80 از 100

نقد: پس از 6 سال Forza Motorsport به زندگی با بازگشت. این بازی حس بی نظیری را القا میکند. خود بازی عالی است و بهترین بخش مولتی پلیر در این سری را دارا میباشد. با بیش از 500 ماشین و 20 پیست مختلف، شروع دشواری دارد و به عنوان یک پلتفرم، این پتانسیل را دارد که بیشتر گسترش پیدا کند تا در آینده به یک بازی ماشین سواری محبوب تبدیل شود. اگر قرار است چیزی مشابه با Flight Simulator را شاهد باشیم، من مشتاق آن هستم. در ابتدا استودیو Turn 10 باید به فکر طراحی مجدد المان های نقش آفرینی برای سیستم ارتقا باشد. زیرا هر ماشین سیستم پیشرفت غیر ضروری ای را طی میکند. همچنین وجود یک اسپلیت اسکرین مولتی پلیر هیجان انگیز نیز میتواند مکمل بخش آنلاین این بازی باشد.

Gameinformer:

نمره: 88 از 100

نقد: شاید Forza Motorsport کریر عالی ای نداشته باشد. اما جوانب دیگر بازی به طرزی فوق العاده ای توسعه داده شده اند. هرچند که برخی از پیشرفت ها و المان های بصری پویا، نسبت به نسل قبل کمتر واقع گرایانه میباشد.

VGC:

نمره: 80 از 100

نقد: هنگامی که از حس و حال مسابقات واقعی ریسینگ حرف میزنیم، نسل جدید فورتزا، بهترین در سری خود میباشد. بی شک کمبود هایی را در حالت های مختلف شاهد هستیم که تبدیل به یک تجربه یک طرفه در روز عرضه میشود. اما تجربه نهایی بی نظیر است.

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.