گیم پس

مدتی پیش بود که شرکت مایکروسافت قیمت سرویس گیم پس را افزایش داد و گویا قرار است دوباره در آینده‌ای نزدیک شاهد تکرار این امر باشیم.

هنگامی که مایکروسافت در پی خرید اکتیویژن بلیزارد بود، بسیاری از این موضوع نگران بودند که این معامله باعث افزایش قیمت سرویس گیم پس نشود. اما این شرکت تضمین کرد که این قضیه دلیل بر گران شدن Game Pass نمیباشد. اما درست روز گذشته بود که مایکروسافت اعلام کرد قصد دارد قیمت های این سرویس را افزایش دهد. که این موضوع، اعتراض بسیاری را به همراه داشت.

اما این تمام ماجرا نیست و احتمالا افزایش قیمت بیشتری را نیز شاهد باشیم. بر اساس اعلام Microsoft قیمت Game Pass Core از 59.99 دلار به 74.99 دلار افزایش میابد. همچنین قیمت PC Game Pass و Game Pass Ultimate نیز به ترتیب 2 و 3 دلار افزایش خواهند یافت.

این افزایش قیمت باعث شد تا تحلیلگران بسیاری در این باره نظریه هایی ارائه دهند. ریس الیوت، تحلیلگر MIDIA، بر این باور است که شرکت مایکروسافت از نظر جذب مشترکین جدید روی کنسول های خود با مشکل روبرو شده است و با این افزایش قیمت قصد دارد درآمد خود را بیشتر کند.

با توجه به ضعیف شدن سرویس های پایین تر از Ultimate، این امر منطقی به نظر میرسد که مایکروسافت بخواهد کاربران خود را به این سطح سوق دهد و همزمان برای افزایش درامد خود، قیمت آنرا نیز بیشتر کند.

اینطور که به نظر میرسد، Microsoft بیش از پیش به دنبال کسب سود از سطوح مختلف سرویس گیم پس میباشد. همچنین بر اساس ادعای تحلیلگران، با توجه به حضور Call of Duty Black Ops 6 در این سرویس، زمان بندی این افزایش قیمت در بهترین حالت ممکن بود. کاربران سرویس Game Pass باید خود را برای افزایش قیمت های بیشتر این سرویس در آینده نیز آماده کنند.

 

 

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.