پلی استیشن

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر توانسته اند به محبوبیت و فروش این کنسول بیفزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانستند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر توانست پا به پای Play Station پیشرفت کند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با عرضه هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدیدی درباره پلی استیشن ۵ پرو. در ادامه با ما همراه باشید.

اطلاعات جدیدی از Playstation 5 Pro افشا شد

به تازگی جزئیات جدیدی از پلی استیشن 5 پرو افشا شد که پس از آن نیز وبسایت IGN این اطلاعات را تایید کرد. این اطلاعات به شرح زیر میباشند:

  • > 33.5 ترافلاپس
  • > پشتیبانی از کیفیت 8K برای آپدیت ها و بازی ها
  • > پردازنده گرافیکی 45 درصد سریع تر از Ps5
  • > تکنولوژی PSSR (افزایش رزولوشن)
  • > ری تریسینگ 2 تا 3 برابر سریع تر (گاها تا 4 برابر)
  • > شتاب دهنده هوش مصنوعی

در بخش صوتی این دستگاه نیز شاهد عملکرد فرکانس بالاتر خواهیم بود. همچنین 35 درصد نسبت به PlayStation 5 افکت های صوتی را بهتر پردازش میکند.

از لحاظ CPU این کنسول کاملا مشابه نسخه عادی میباشد با این تفاوت که مدل Pro قادر است فرکانس را به 3.85 گیگاهرتز برساند که این امر باعث بهبود 10 درصدی عملکرد آن میشود. اما در این حالت، در کنار بهبود عملکرد CPU، میزان 1 درصد نیز از توان GPU کم خواهد شد.

اما یکی از مهم ترین تغییرات Ps5 Pro مربوط به سرعت و فضای هارد دیسک آن میباشد. به طوری که در مدل های پایه مشخصات آن 825 گیگابایت حافظه به همراه سرعت 448 گیگابایت بر ثانیه بود. اما در مدل پرو شاهد یک فضای ذخیره سازی 1 ترابایتی با سرعت 576 گیگابایت خواهیم بود. همچنین این احتمال وجود دارد که پهنای باند بیش از 28 درصد افزایش پیدا کند.

طبق اطلاعات موجود، پلی استیشن 5 پرو در پاییز امسال عرضه خواهد شد. همچنین مانند نسخه Slim دارای یک دیسک درایو جداشدنی خواهد بود.

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.