پلی استیشن

 

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر که همه و همه به محبوبیت و فروش این کنسول می فزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانسته اند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر پا به پای Play Station پیشرفت میکند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با معرفی هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدید درباره پلی استیشن ۵. در ادامه با ما همراه باشید.

رشد ۹۸ درصدی فروش PlayStation 5 در ماه ژانویه دربریتانیا

تا بیش از یک سال پس از عرضه پلی استیشن ۵، یکی از بزرگترین مشکلاتی که شرکت سونی تجربه میکرد، تقاضای زیاد برای این کنسول بود. امری که به خودی خود میتواند عالی باشد. اما با وجود مشکل کمبود قطعات و همینطور کمبود موجودی این کنسول، این امر تبدیل به یکی از بزرگترین مشکلات شرکت سونی شد.

پس از گذشت بیش از یک سال از اتفاقات، شرکت سونی توانست تمامی کمبود ها را جبران کند و فروش کنسول نسل نهمی خود را تا حد ممکن بالا ببرد. همچنین اعلام کرد که اکنون هر فردی میتواند به راحتی PlayStation 5 را تهیه کند. این قضیه به تدریج فروش کم Ps5 را جبران کرد و اکنون این کنسول جزئی از پرفروش ترین های جهان میباشد. به طوری که چند روز پیش شرکت سونی اعلام کرد که PlayStation 5 تا کنون یک فروش ۳۲٫۱ میلیونی را تجربه میکند. همچنین در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۲ مقدار ۷٫۱ میلیون از این دستگاه به فروش رفت که نسبت به سال قبل دو برابر بیشتر بود.

به تازگی گزارشی از یکی از شرکت های فعال در تحلیل بازار های فروش به نام GFK منتشر شد که بر اساس این گزارش، شرکت سونی موفق شد پس از رفع مشکلات چند وقت اخیر، یک رکورد عالی در زمینه فروش پلی استیشن ۵ در بریتانیا به ثبت برساند. در ماه ژانویه در بریتانیا این کنسول توانست در زمینه فروش به میزان ۹۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ پیشرفت داشته باشد که درصد چشمگیری میباشد. از مهم ترین عوامل این فروش عالی نیز میتوان به عرضه عنوان God of War Ragnarok و همچنین سریال The Last of Us اشاره کرد که پس از عرضه این سریال افراد زیادی برای تجربه بازی آن، اقدام به تهیه PlayStation کردند.

 

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.