پلی استیشن

 

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر که همه و همه به محبوبیت و فروش این کنسول می فزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانسته اند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر پا به پای Play Station پیشرفت میکند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با معرفی هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدید درباره پلی استیشن ۵. در ادامه با ما همراه باشید.

عملکرد عالی PlayStation 5 در جدول فروش هفتگی ژاپن

پس از رفع مشکل کمبود قطعات کنسول پلی استیشن ۵ توسط شرکت سونی، اکنون این کنسول روز به روز کاربران بیشتری را جذب خود میکند و آمار فروش بهتری را برای خود ثبت میکند.

بر اساس اعلام Famitsu، کنسول Ps5 موفق شد تا در هفته گذشته در ژاپن به میزان ۹۳ هزار دستگاه فروش را تجربه کند. این رقم نه تنها بهتر از هفته های پیشین میباشد بلکه از آمار فروش نینتندو سوئیچ نیز بهتر میباشد. اما بر خلاف فروش بالای این کنسول، هیچکدام از بازی های آن نتوانستند جایگاهی را در بین ۱۰ بازی پرفروش هفته در ژاپن کسب کنند و تمامی این ۱۰ بازی متعلق به عناوین Nintendo Switch میباشد.

اگر بخواهیم به لیست پرفروش ترین کنسول های هفته گذشته ژاپن اشاره کنیم اینطور میباشد که:

  1. > PlayStation 5 (93,026)
  2. > Nintendo Switch (55,736)
  3. > Xbox Series X & S (14,644)

اعداد داخل پرانتز مربوط به تعداد فروش طی هفته گذشته میباشند

اما همانطور که گفتیم، در زمینه فروش بازی ها، این بازی های نینتندو سوئیچ هستند که در صدر قرار دارند:

  1. > Pokemon Scarlet & Violet (31,191)
  2. > Splatoon 3 (14,298)
  3. > Mario Kart 8 Deluxe (13,858)
  4. > Fire Emblem Engage (12,920)
  5. > Story of Seasons: A Wonderful Life (9,522)
  6. > Minecraft (7,723)
  7. > Nintendo Switch Sports (7,461)
  8. > Mario Party Superstars (6,346)
  9. > Super Smash Bros Ultimate (6,128)
  10. > Momotaro Dentetsu: Showa Heisei Reiwa mo Teiban (4,480)
شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.