پلی استیشن

 

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر توانسته اند به محبوبیت و فروش این کنسول بیفزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانسته اند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر توانست پا به پای Play Station پیشرفت کند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با عرضه هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدیدی درباره پلی استیشن ۵٫ در ادامه با ما همراه باشید.

میزان فروش نسخه دیسک خور PlayStation 5 در ژاپن از ۲٫۵ میلیون هم گذشت

پس از حل مشکلات مربوط به کمبود قطعات پلی استیشن، اکنون این شرکت مدت هاست که در صدر جداول فروش در دنیا قرار دارد. در چارت فروش هفتگی ژاپن نیز، کنسول PlayStation 5 موفق شد تبدیل به پرفروش ترین کنسول بازی شود.

بر اساس گزارشات، روند فروش کنسول Ps5 همچنان یک روند صعودی را طی میکند و پس از ماه ها توانست با رکورد ۲٫۵ میلیونی در صدر جدول فروش هفتگی در بازار ژاپن قرار بگیرد. لازم به ذکر است که این رقم تنها مربوط به نسخه دیسک خور این کنسول میباشد و اگر فروش نسخه دیجیتال را هم اضافه کنیم، این رقم تقریبا به ۳ میلیون میرسد.

شرکت سونی موفق شد تعداد ۷۵,۵۱۸ دستگاه از کنسول PlayStation 5 را در هفته گذشته به فروش برساند. این در حالی است که رقیب دیگر آن یعنی نینتندو تنها ۲۹,۴۵۷ دستگاه فروش داشت و این برتری تقریبا ۳ برابری کنسول نسل نهمی سونی را نشان میدهد. همچنین دو نسخه دیسک خور و دیجیتال Ps5 در مجموع به رکورد ۸۸,۸۸۳ دستگاه فروش رسیدند که در مقایسه با مجموع فروش دستگاه های نینتندو یعنی سوئیچ اولد، سوئیچ لایت و سوئیچ عادی نیز تقریبا ۱٫۵ برابر بیشتر میباشد.

لیست پرفروش ترین ها در بخش سخت افزاری در هفته منتهی به ۱۹ فوریه در ژاپن بدین صورت میباشد (تعداد دستگاه های فروخته شده):

  1. > PlayStation 5: 75,518
  2. > Nintendo Switch OLED: 29,457
  3. > PlayStation 5 Digital: 13,315
  4. > Nintendo Switch: 10,729
  5. > Nintendo Switch Lite: 8,710
  6. > Xbox Series X: 4,015
  7. > Xbox Series S: 2,585
  8. > PlayStation 4: 1,581
  9. > New 2DS LL: 79
شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.