پلی استیشن

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر توانسته اند به محبوبیت و فروش این کنسول بیفزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانسته اند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر توانست پا به پای Play Station پیشرفت کند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با عرضه هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدیدی درباره ارائه سرویس گیم پس برای پلی استیشن در ادامه با ما همراه باشید.

مایکروسافت به دنبال ارائه سرویس گیم پس برای PlayStation

به تازگی سازمان بازار و رقابت پادشاهی متحد بریتانیا و ایرلند یا همان CMA، برای مایکروسافت بیانیه ای ارسال کرد که در آن به این اشاره داشت که تکمیل معامله اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت باعث کاهش رقابت در بازر گیمینگ میشود. پس از آن نیز مایکروسافت پاسخ داد که اقدام شرکت Sony برای مسدود کردن راه گیم پس به پلی استیشن، آسیب بیشتری به این رقابت وارد کرده است.

مایکروسافت در رابطه با عدم ورود سرویس گیم پس به PlayStation اینطور اعلام کرد که:

“شرکت Sony تصمیم گرفت تا سرویس گیم پس وارد PlayStation نشود و در این کنسول قابل استفاده نباشد. از آن جایی که تمامی بازی هایی که در سرویس گیم پس موجود میشوند، قابل خریداری نیز میباشند، پس بازیکنان در صورت اضافه شدن سرویس گیم پس میتوانند کالاف دیوتی را خریداری کنند. انجام این کار نسبت به تغییر پلتفرم به ایکس باکس برای خرید بازی، کم هزینه تر میباشد. همچنین این اولین بار میباشد که یک بازی اکتیویژن بلیزارد از طریق سرویس اشتراکی در دسترس میباشد”

همچنین در ادامه افزود: این رقابت در حال افزایش میباشد اما رهبر بازار یعنی سونی از آن استقبال نمیکند و به جای پیشنهاد به کاربران برای دسترسی به بازی از طریق سرویس پلی استیشن پلاس، ترجیح میدهد تا به وسیله فروش بازی های جدید، از درآمد خود مراقبت کند.

قابل توجه است که پیش از این، سازمان CMA اعلام کرده بود که معامله اکتیوژن بلیزارد به رقابت پلتفرم های حاضر در بازار کمک خواهد کرد و به مبحث «اثر شبکه» اشاره کرد که در آن کنسولی که محبوب تر است محتوای بیشتر و درنتیجه کاربران بیشتری نیز جذب میکند.

 

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.