مایکروسافت

 

مایکروسافت را میتوان یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکت های دنیا دانست. در واقع Microsoft را باید فرا تر از یک شرکت دانست. این ابرشرکت چند ملیتی که دفتر مرکزی در کشور ایالت متحده آمریکا قرار دارد، در زمیته های فراوانی فعالیت دارد.

نرم افزار، سخت افزار، وسایل برقی و اینترنت و خدمات شبکه های اجتماعی. همگی از موارد فعالیت این ابر شرکت میباشند. اما معروف ترین فعالیت های Microsoft، کنسول های بازی و بازی های ویدئویی آن است. اکثرا هم شاید این شرکت را به کنسول ها و بازی هایش بشناسند.
کنسول های پرطرفدار و پرفروش ایکس باکس (Xbox) که توانسته است اند به خوبی این برند را در جهان مطرح کنند. بازی های انحصاری فوق العاده ای همچون: Halo و Forza Horizon و Forza Motorsport و بسیاری دیگر که بسیار معروف و محبوب میباشند.
یکی از سرویس های شرکت Microsoft که توانسته است فراتر از انتظار ظاهر شود، سرویس گیم Game Pass میباشد. این سرویس در وقع به کاربران کنسول های نسل هشتم و نهم ایکس باکس و همینطور کاربران PC اجازه میدهد تا در مدت زمان مشخص و به صورت نامحدود به بازی های معینی از این سرویس دسترسی داشته باشند و بتوانند بازی های مختلف را تجربه کنند.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدیدی درباره معامله بزرگ شرکت مایکروسافت. در ادامه با ما همراه باشید.

معامله Activision Blizzard شرکت مایکروسافت توسط رگولاتوری اروپا تایید شد

چندین هفته از مخالفت سازمان تنظیم بازار بریتانیا با معامله اکتیویژن بلیزارد شرکت مایکروسافت میگذرد که رگولاتوری اروپا بر خلاف این سازمان با معامله مذکور موافقت کرد.

رگولاتوری اروپا به این نتیجه رسید که نیت Microsoft از این معامله، عدم عرضه بازی های دو شرکت اکتیویژن و بلیزارد برای کنسول های سونی نمیباشد و حتی اگر هم چنین اتفاقی رخ دهد، تاثیر خاصی در بازار کنسولی نخواهد داشت. هرچند که لازم به ذکر است رگولاتوری اروپا نیز همانند سازمان تنظیم بازار انگلستان، مشکلاتی با انتشار عناوین روی سرویس ابری و آسیب آن به به رقابت موجود داشت. اما Microsoft با تقبل تعهد توانست این مشکل را نیز برطرف کند.

مسلما این اتفاق، گامی بزرگ برای شرکت مایکروسافت به حساب میرود. هرچند که معامله مذکور همچنان در دادگاه انگلستان در حال بررسی میباشد و از طرف FTC نیز منتظر پاسخ نهایی میباشد. علاوه بر اروپا، رگولاتوری های، شیلی، عربستان، ژاپن، صربستان، برزیل و آفریقای جنوبی این قرارداد را تایید کردند. علاوه بر آنها، کره جنوبی، چین، استرالیا و نیوزلند هم در حال بررسی این معامله میباشند.

شرکت Microsoft یک وکیل جدید برای پیروزی در دادگاه علیه سازمان تنظیم بازار انگلستان استخدام کرده است که این وکیل سابقه کار در پرونده پرداخت مالیات 13 میلیارد یورویی شرکت اپل به اتحادیه اروپا را در کارنامه خود دارد. لازم به ذکر است در نهایت شرکت اپل پیروز این دادگاه شد. باید دید بالاخره تکلیف این معامله بزرگ چه خواهد شد.

 

شما عزیزان میتوانید اخبار کنسول های بازی، بازی ها و سایر اخبار دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.