پلی استیشن

 

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر توانسته اند به محبوبیت و فروش این کنسول بیفزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانسته اند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر توانست پا به پای Play Station پیشرفت کند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با عرضه هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدیدی درباره کنسول های پلی استیشن. در ادامه با ما همراه باشید.

نام PlayStation در کتاب گینس ثبت شد

به تازگی با خبر شدیم که گینس، نام پلی استیشن را به عنوان پرفروش ترین کنسول بازی خانگی تاریخ در کتاب رکورد ها به ثبت رسانده است.

شاید بدانید که در حال حاضر کنسول PlayStation 2، پرفروش ترین کنسول بازی شرکت سونی میباشد و به تازگی آمار زیادی راجع به فروش فوق العاده Ps5 در سراسر جهان منتشر میشود که در حال دست یابی به رکورد های نسل قبل خود یعنی Ps4 میباشد. که آن هم پس از PlayStation 2 بیشترین میزان فروش را دارد. حال به تمام این ها آمار فروش عالی ps1 و Ps3 را نیز اضافه کنید. متوجه میشوید  که جای تعجب ندارد که این کنسول تبدیل به پرفروش ترین کنسول تاریخ شود.

نسل اول این کنسول یعنی PlayStation 1، توانست در مدت ۱۰ سال، بیش از ۱۰۰ میلیون فروش را تجربه کند. نسل بعد آن یعنی Ps2 که بیشترین فروش را دارد موفق شد تا پایان سال ۲۰۱۲ یک فروش ۱۵۵ میلیون واحدی را تجربه کند. پلی استیشن ۳ نیز تا پایان ماه مارس ۲۰۱۷ مقدار ۸۷٫۴ میلیون و بالاخره کنسول Ps4 که تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۲ توانست به رقم فوق العاده ۱۱۷٫۲ میلیون دست پیدا کند.

هرچند که کنسول های نینتندو در نسل های هفتم و هشتم، از نسبت به PlayStation دست بالا را دارد اما تمامی آمار بالا به علاوه فروش ۸۰ میلیونی کنسول دستی سونی یعنی PSP باعث میشوند که این سونی باشد که پیروز این رقابت است. همچنین بسیاری تخمین میزنند که فروش Ps Vita نیز چیزی حدود ۱۵ الی ۱۶ میلیون باشد که البته هنوز در حد شایعه میباشد.

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.