پلی استیشن

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر توانسته اند به محبوبیت و فروش این کنسول بیفزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.

بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانسته اند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.

شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر توانسته است پا به پای Play Station پیشرفت کند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.

با آمدن هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.

اکنون دارندگان نسل جدید این کنسول یعنی پلی استیشن ۵، با محدودیتی روبرو شده اند. در ادامه به این خبر میپردازیم. با ما همراه باشید.

محدودیت کاربران Play Station 5

با گذشت بیش از یک ماه از عرضه پلی استیشن ۵، و به دنبال آن انتشار بازی های نسل جدید که فقط قابلیت اجرا از طریق SSD را دارند، دارندگان Play Station 5 بر سر دو راهی خرید بازی جدید یا نگه داشتن بازی های قبلی مانده اند.

کنسول Play Station 5 دارای حافظه ۸۲۵ گیگابایتی SSD است که از این مقدار ۶۶۷ گیگابایت آن برای دانلود و نصب بازی ها در دسترس است. اما اکنون با انتشار بازی های نسل جدید که فضای زیادی میطلبند، این مفدار حجم کم به نظر میرسد. در حال حاضر کنسول Play Station 5 از هیچ حافظه جانی ای برای افزایش ظرفیت استفاده نمیکند.

یکی از دلایلی که باعث میشود این ایراد بیشتر به چشم بیاید، این است که کنسول رقیب یعنی ایکس باکس سری ایکس و اس با همکاری Segate یک حافظه یک ترابایتی برای افزایش ظرفیت کنسول معرفی کرده است. بدین گونه که شما میتوانید بازی هایی که نیازی به آنها ندارید را به حافظه جانبی انتقال دهید.

این مشکل پلی استیشن ۵ ممکن است بعد ها بیشتر هم به چشم بیاید. باید ببینیم که شرکت سونی اقدامی در این جهت میکند یا خیر.

شما عزیزان میتوانید اخبار کنسول های بازی، بازی ها و سایر اخبار دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.