پلی استیشن

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر توانسته اند به محبوبیت و فروش این کنسول بیفزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانستند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر توانست پا به پای Play Station پیشرفت کند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با عرضه هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدیدی درباره پلی استیشن ۵. در ادامه با ما همراه باشید.

PlayStaion 5 پرفروش ترین کنسول آمریکا در ماه سپتامبر

بر اساس آمار جدید Circana، کنسول پلی استیشن 5 موفق شد صدر جدول فروش را در ماه سپتامبر آمریکا تصاحب کند.

طبق اعلام مت پیسکاتلا، مدیر اجرایی و آنالیزور وبسایت Circana، شرکت سونی موفق شد تا با مجموع 3.7 میلیارد دلار فروش پلی استیشن 5 در ماه سپتامبر تبدیل به پرفروش ترین کنسول بازی در آمریکا شود و بالاتر از کنسول های نسل نهمی ایکس باکس یعنی سری اس و ایکس قرار گیرد. این یعنی شرکت سونی موفق شد تا نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 10 درصد فروش بیشتر را تجربه کند.

اما باید اعلام کرد که این برتری تنها مختص به ماه سپتامبر نمیباشد. کنسول PlayStaion 5 از ابتدای سال 2023 تا کنون نیز پرفروش ترین کنسول بازی به حساب میرود که احتمال میرود این روند خوب در فروش با عرضه نسل جدید این دستگاه یعنی Ps5 Slim ادامه پیدا کند.

اما برتری PlayStation 5 به همینجا ختم نمیشود. علاوه بر موارد مذکور، فروش محصولات جانبی Ps5 نیز در سال 2023 به 197 میلیون دلار رسید که نسبت به سال قبل 11 درصد بیشتر میباشد و از این 197 میلیون، 15 درصد آن متعلق به کنترلر های دوال سنس این دستگاه میباشد. اما اگر بخواهیم به پرفروش ترین محصول جانبی ماه سپتامبر اشاره کنیم باید نام نسخه Marvel’s Spider Man Limited Edition کنترلر های Dual Sense را ببریم. با این وجود میتوان اعلام کرد که شرکت سونی به طور کامل بازار گیم آمریکا را در سال 2023 تصاحب کرده است.

 

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.