شرکت Valve به تازگی اعلام کرد که میزان استفاده از کنترلر میان کاربران استیم یک رشد 3 برابری نسبت به قبل داشته داشته است و بین تمامی آنها، کنترلر ایکس باکس محبوب ترین میباشد.

بر اساس گزارش اخیر استیم، مشخص شد که کاربران این فروشگاه بیشتر از هر زمانی به استفاده از کنترلر ها علاقه پیدا کرده اند. فروشگاه Steam، یکی از محبوب ترین فروشگاه های موجود برای PC میباشد که بر اساس آمار، هم اکنون بیش از 34 میلیون کاربر فعال در سرتاسر دنیا دارد.

در ادامه گزارشات Valve به این موضوع اشاره شد که استفاده از کنترلر ها در بین کاربران استیم، 15 درصد رشد داشته است که نسبت به قبل 3 برابر بیشتر میباشد و 60 درصد این کاربران از کنترلر های ایکس باکس استفاده میکنند. از مابقی آنها 26 درصد از کنترلر پلی استیشن 5 و تنها 10 درصد از استیم دک استفاده میکنند و 4 درصد بقیه نیز از کنترلر های متفرقه استفاده میکنند.

کنترلر های استیم

اغلب عناوین موجود در استیم، برای بخش ورودی از Xlnput APl استفاده میکنند که تنها میتواند از کنترلر های ایکس باکس پشتیبانی کند. این امر نیز قطعا در رشد عالی فروش این کنترلر ها تاثیر به سزایی داشته است.

این رشد در تمایل کاربران به کنترلر ها، نشان میدهد که کاربران هم اندازه قبل به استفاده از موس و کیبورد برای انجام بازی های کامپیوتری علاقه ندارند و حتی تعداد زیادی از کاربران کنسول ها نیز پس از روی آوردن به PC، کنترلر های خود را نیز با خود می آورند. البته که با وجود قابلیت های زیاد و جذابی که روز به روز به کنترلر ها اضافه میشوند، تعجبی ندارد که این آمار از الان هم بیشتر شود. باید ببینیم که در آینده میتوانیم شاهد استقبال بیشتر از کنترلر ها نسبت به کیبورد و موس باشیم یا خیر.

 

 

شما عزیزان میتوانید اخبار مربوط به بازی ها و کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.