بازی Forza

اگر از علاقه مندان به سبک ریسینگ هستید، حتما تا کنون نام سری Forza را شنیده اید. این عنوان یکی از بهترین و موفق ترین انحصاری های مایکروسافت است. شاید بتوان آنرا در کنار سری بازی های Halo، بهترین بازی های مایکروسافت دانست.

بسیاری در نحوه تلفظ اسم این بازی اشتباه میکنند. به اشتباه فکر میکنند که نام صحیح آن فورزا است. اما اینطور نیست. Forza یکی کلمه ایتالیایی است که تلفظ آن “فورتزا” میباشد.
سری بازی های فورتزا شامل دو مدل میباشند. Motorsport و Horizon. در هر دوی این نسخه ها شاهد گرافیک و گیم پلی فوق العاده ای هستیم. در نسحه Motorsport، شما فقط داخل پیست هستید و همانند یک راننده در مسابقات پیست های معروف شرکت میکنید. اما سری Horizon یک بازی ریسینگ open world میباشد که در آن میتوانید در مسابفات خیابانی شرکت کنید.

در نسل آخر سری Horizon بازی فورتزا، شاهد تغییرات بسیاری هستیم. هم در بخش کیفیت و هم در بخش حزئیات و گیم پلی. اضافه شدن درگ، تغییر فصل بازی و آب و هوای متنوع، امکان خرید خانه به عنوان گاراژ شخصی و بسیاری دیگر. با توجه به آپدیت های این بازی که گاهی اوقات ماشین های جدید برای کاربران دارند، این بازی هم اکنون تقریبا ۵۰۰ مدل ماشین مختلف دارد. شاید هم بیشتر. فورتزا هورایزن ۴ از زمان انتشارش تا کنون توانسته است در رنک اول بهترین بازی های ریسینگ باشد.
در برخی آپدیت هایی که برای بازی Forza Horizon 4 منتشر میشود، مسابقات و مود های جدیدی هم به این بازی اضافه میشود. در بعضی از آنها میتوانید با دوستان خود به صورت آنلاین به رقابت بپردازید و بیش از پیش از بازی لذت ببرید.
اخیرا شاهد رونمایی از نسخه جدید فورتزا هورایزن یعنی Forza Horizon 5 بودیم. این بازی همانطور که انتظار میرفت توانست تمام بیننده هارو مجذوب خود کند و درخشان ظاهر شود.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدیدی درباره Forza Horizon 5. در ادامه با ما همراه باشید.

انتشار آپدیت جدید فورتزا هورایزن ۵ به مناسبت ۱۰ سالگی این سری 

تقریبا ۱۰ سال پیش در تاریخ ۲۳ اکتبر سال ۲۰۱۲ استودیو Playground Games نسخه جهان باز سری بازی های Forza را تحت عنوان Horizon منتشر کرد که توانست طی این مدت به محبوبیت بالایی بین طرفداران سبک ریسینگ برسد. اکنون این استودیو قصد دارد تا به مناسبت ۱۰ سالگی این سری، آپدیتی جدید را برای نسل پنجم آن منتشر کند.

طی رویداد Tokyo Game Show استودیو Playground Games اعلام کرد که ماه آینده آپدیتی جدید را به مناسبت ۱۰ سالگی فورتزا هورایزن برای نسل جدید این مجموعه منتشر میکند که شامل ویژگی ها و محتوایی است که یادآور این ۱۰ سال میباشد و در تحسین آن میباشد. این آپدیت با یک تریلر نمایش داده شد که ابتدای آن به نسل اول سری Horizon آغاز میشود و در انتها به نسل پنجم آن میرسد.

این آپدیت در واقع سری سیزهم Festival Playlist عنوان Forza Horizon به شمار میرود که در طول ۴ هفته داستان جدیدی از گذشته این سری، موسیقی های مورد علاقه کاربران از نسل های قبلی و حالت Midnight Battles در اختیار بازیکنان قرار میدهد. موسیقی های جدید از طریق یک ایستگاه رادیویی جدید در دسترس میباشند و البته میتوانید ماشین های جدید را با پیروزی در قسمت PvP مسابقات Midnight Battles بدست بیاورید. اما هنوز معلوم نیست که چه ماشین هایی اضافه خواهند شد.

در صورت تمایل میتوانید ویدئو را با کیفیت های مختلف در آپارات مشاهده و یا دانلود کنید.

 

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.