پلی استیشن

 

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر که همه و همه به محبوبیت و فروش این کنسول می فزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانسته اند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر پا به پای Play Station پیشرفت میکند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با معرفی هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدید درباره کنسول پلی استیشن ۵ در ادامه با ما همراه باشید.

رشد فروش PlayStation 5 در ژاپن

چندی پیش شرکت سونی اعلام کرد که قصد دارد مشکل کمبود عرضه کنسول پلی استیشن ۵ در ژاپن را برطرف کند. حال نیز گویا به خوبی این کار را انجام داده است و فروش این کنسول رشد چشمگیری را در ژاپن تجربه میکند.

خبرگذاری فامیتسو، طی آمار فروش هفتگی خود اعلام کرد که شرکت سونی موفق شد که تا تاریخ ۱۸ دسامبر، تعداد ۷۰ هزار دستگاه از کنسول PlayStation 5 را در کشور ژاپن به فروش برساند. این آمار نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته، بسیار بهتر میباشد و میتوان گفت که سونی در رفع مشکل کمبود عرضه این کنسول عالی عمل کرده است. با این حال لازم به ذکر است که همچنان کنسول نینتندو سوییچ با آمار فروش ۱۷۰ هزار دستگاه، در رده اول قرار دارد.

در حوزه فروش نرم افزار و بازی ها نیز عنوان  Crisis Core: Final Fantasy VII Reunion با فروش ۵۴,۵۲۲ نسخه، تبدیل به پرفروش ترین بازی PlayStation 5 شد و در رده های دوم و سوم نیز نسخه های PlayStation 4 و نینتندو سوییچ این بازی قرار گرفتند که موفقیت چشمگیری برای شرکت اسکوئز انیکس به حساب میرود.

مدیرعامل پلی استیشن در ماهی که گذشت، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد تا تمام مشکلات مربوط به عدم موجودی کنسول را در ژاپن و سایر کشور های آسیا تا اوایل سال ۲۰۲۳ به طور کامل برطرف کند. باید دید با وجود این اقدام، فروش کنسول نسل نهم PlayStation تا چه حد بالاتر خواهد رفت.

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.