مایکروسافت

 

مایکروسافت را میتوان یکی از بزرگترین و موفق ترین شرکت های دنیا دانست. در واقع Microsoft را باید فرا تر از یک شرکت دانست. این ابرشرکت چند ملیتی که دفتر مرکزی در کشور ایالت متحده آمریکا قرار دارد، در زمیته های فراوانی فعالیت دارد.

نرم افزار، سخت افزار، وسایل برقی و اینترنت و خدمات شبکه های اجتماعی. همگی از موارد فعالیت این ابر شرکت میباشند. اما معروف ترین فعالیت های Microsoft، کنسول های بازی و بازی های ویدئویی آن است. اکثرا هم شاید این شرکت را به کنسول ها و بازی هایش بشناسند.
کنسول های پرطرفدار و پرفروش ایکس باکس (Xbox) که توانسته است اند به خوبی این برند را در جهان مطرح کنند. بازی های انحصاری فوق العاده ای همچون: Halo و Forza Horizon و Forza Motorsport و بسیاری دیگر که بسیار معروف و محبوب میباشند.
یکی از سرویس های شرکت Microsoft که توانسته است فراتر از انتظار ظاهر شود، سرویس گیم Game Pass میباشد. این سرویس در وقع به کاربران کنسول های نسل هشتم و نهم ایکس باکس و همینطور کاربران PC اجازه میدهد تا در مدت زمان مشخص و به صورت نامحدود به بازی های معینی از این سرویس دسترسی داشته باشند و بتوانند بازی های مختلف را تجربه کنند.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدیدی درباره معامله بزرگ شرکت مایکروسافت. در ادامه با ما همراه باشید.

موافقت موقتی سازمان تنظیم بازار بریتانیا با معامله بزرگ شرکت Microsoft

CMA یا همان سازمان تنظیم بازار بریتانیا اعلام کرد که فروش حقوق کلاود Activision Blizzard به یوبیسافت توسط شرکت مایکروسافت باعث شد شرایط معامله آسان تر شود.

تا به امروز یکی از بزرگترین موانع شرکت Microsoft برای ثبت معامله اکتیویژن بلیزارد، سازمان تنظیم بازار بریتانیا بود. تا چندی پیش نیز این سازمان قصد داشت به دلیل عدم دسترسی به بازی های کلاود این دو شرکت، این معامله را رد کند. اما شرکت Microsoft طی چند ماهی که گذشت تغییرات مطابق خواسته این سازمان را در معامله ایجاد کرد که مهم ترین آنها فروش حقوق کلاود اکتیویژن بلیزارد به Ubisoft بود. گویا این کار نقش به سزایی در موافقت موقتی CMA داشت. به طوری که طی بیانیه ای رسمی اعلام کرد:

“هرچند هنوز نگرانی هایی درباره این قرارداد وجود دارد، اما شرکت Microsoft در این مدت با ارائه راه حل های جدید، باعث شد به این نتیجه برسیم که امکان رفع مشکلات وجود دارد. هرچند قرارداد جدید با قرارداد اولیه تفاوت هایی دارد و بسیاری از نگرانی ها را برطرف میکند اما همچنان این نگرانی وجود دارد که برخی از مفاد قرارداد درباره فروش حقوق استریم کلاود اکتیویژن بلیزارد به یوبیسافت، ممکن است در نهایت اجرا نشوند”

در حال حاضر CMA یک پروسه مذاکره جدید را راه اندازی کرده است که تا 6 اکتبر ادامه دارد. پس از آن نیز تصمیم نهایی اعلام خواهد شد که احتمال میرود نتیجه نهایی مثبت باشد.

شما عزیزان میتوانید اخبار کنسول های بازی، بازی ها و سایر اخبار دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.