ایکس باکس

 

ایکس باکس. یکی از معروف ترین و محبوب ترین برند های دنیا. برندی که توانسته است در زمینه مربوط به گیم، به خوبی خود را اثبات کند. کنسول های این برند را میتوان جدی ترین رقیب برای پلی استیشن دانست.

ویژگی های عالی هر نسل. قدرت بسیار بالای آنها. امکانات منحصر به فرد Xbox و به ویژه بازی های انحصاری. همه از عواملی هستند که باعث شهرت و محبوبیت Xbox هستند. بازی هایی همچون: Forza Horizon و Forza Motorsport و Halo و بسیاری دیگر. همه از بازی های انحصاری این کنسول می باشند.
اما بعد از مدت ها انتظار نسل جدید این کنسول در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. گویا این نسل توانسته است همه از جمله خود شرکت مایکروسافت را غافلگیر کند. نسل جدید یا در واقع نسل های جدید این کنسول تحت عناوین Xbox Series X و Xbox Series S معرفی شدند.
همانطور که مدیر عامل این برند، اقای اسپنسر اعلام کرده بود، کنسول های جدید مایکروسافت بسیار موفق عمل کرده اند. این کنسول ها توانستند بزرگترین افتتاحیه ایکس باکس را از آن خود کنند. باید این موضوع را در نظر بگیریم که این افتتاحیه با وجود ویروس کرونا توانست همچین رکوردی بزند.
در این مطلب میپردازیم به خبری درباره سرویس جدید ایکس باکس. در ادامه با ما همراه باشید.

عرضه نسخه ارزان تر سرویس Xbox Game Pass

به تازگی شرکت مایکروسافت یک نظرسنجی در اینترنت انجام داد که در آن از کاربران خواست تا به یک سوال جواب دهند. این که آیا حاضرند در ازای هزینه کمتر نسبت به سرویس گیم پس ایکس باکس، محدودیت های بیشتری دریافت کنند یا خیر. یکی از انتخاب ها پرداخت مبلغ کمتر در ازای دریافت بازی های فرست پارتی Xbox با تاخیر بود که این تاخیر احتمالا تا ۶ ماه طول بکشد.

یکی دیگر از ویژگی های که ممکن است در این سرویس شاهد آن باشیم، وجود تبلیغات میباشد که هنوز مشخص نیست که این تبلیغات به چه صورت و یا به چه اندازه میباشد. دلیل عرضه چنین سرویسی را شاید بتوان به تمایل شرکت مایکروسافت برای افزایش تعداد کاربران Game Pass نسبت داد.

بر اساس گزارشی که شرکت مایکروسافت در اوایل سال جاری ارائه کرد، سرویس Xbox Game Pass بیش از ۲۵ میلیون کاربر دارد و پس از آن طی تحقیقات اداره تنظیم بازار انگلستان در معامله اکتیویژن بلیزارد، مشخص شد که این سرویس در حال حاضر روی ۶۳ میلیون کنسول در سراسر دنیا وجود دارد. همچنین بر اساس اعلام مدیرعامل مایکروسافت، کاربران این سرویس در PC نسبت به سال قبل ۱۵۹ درصد رشد را تجربه میکند و این سرویس به تنهایی موفق شد در سال ۲۰۲۱ مبلغ ۲٫۹ میلیارد دلار فقط بر روی کنسول، در آمد کسب کند.

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.