بازی Forza

 

اگر از علاقه مندان به سبک ریسینگ هستید، حتما تا کنون نام سری Forza را شنیده اید. این عنوان یکی از بهترین و موفق ترین انحصاری های مایکروسافت است. شاید بتوان آنرا در کنار سری بازی های Halo، بهترین بازی های مایکروسافت دانست.

بسیاری در نحوه تلفظ اسم این بازی اشتباه میکنند. به اشتباه فکر میکنند که نام صحیح آن فورزا است. اما اینطور نیست. Forza یکی کلمه ایتالیایی است که تلفظ آن “فورتزا” میباشد.
سری بازی های فورتزا شامل دو مدل میباشند. Motorsport و Horizon. در هر دوی این نسخه ها شاهد گرافیک و گیم پلی فوق العاده ای هستیم. در نسحه Motorsport، شما فقط داخل پیست هستید و همانند یک راننده در مسابقات پیست های معروف شرکت میکنید. اما سری Horizon یک بازی ریسینگ open world میباشد که در آن میتوانید در مسابفات خیابانی شرکت کنید.

 

در نسل آخر سری Horizon بازی فورتزا، شاهد تغییرات بسیاری هستیم. هم در بخش کیفیت و هم در بخش حزئیات و گیم پلی. اضافه شدن درگ، تغییر فصل بازی و آب و هوای متنوع، امکان خرید خانه به عنوان گاراژ شخصی و بسیاری دیگر. با توجه به آپدیت های این بازی که گاهی اوقات ماشین های جدید برای کاربران دارند، این بازی هم اکنون تقریبا ۵۰۰ مدل ماشین مختلف دارد. شاید هم بیشتر. فورتزا هورایزن 5 از زمان انتشارش تا کنون توانسته است در رنک اول بهترین بازی های ریسینگ باشد.
در برخی آپدیت هایی که برای بازی Forza Horizon 5 منتشر میشود، مسابقات و مود های جدیدی هم به این بازی اضافه میشود. در بعضی از آنها میتوانید با دوستان خود به صورت آنلاین به رقابت بپردازید و بیش از پیش از بازی لذت ببرید.
اکنون نوبت نسل جدید سری Motorsport میباشد که با عملکرد خود نظر کابران مختلف را جلب کند.
در این مطلب میپردازیم به نقد ها و امتیازت جدید نسل جدید Forza Motorsport. در ادامه با ما همراه باشید.

نقد ها و امتیازات جدید فورتزا موتوراسپرت

چندی پیش تعدادی از رسانه ها نقد ها و نمرات خود را درباره بازی Forza Motorsport اعلام کردند و اکنون نوبت به سری دوم این نقد ها رسیده است تا ببینیم عملکرد این عنوان در نظر بقیه منتقدین چگونه است.

IGN:

نمره: 8 از 10

نقد: پس از گذشت 6 سال Forza Motorsport به زندگی ما برگشت. این عنوان زیبا جلوه میکند. حس بی نظیری را منتقل میکند، صداگذاری ها در آن فوق العاده میباشند و یکی از عمیق ترین بخش های مولتی پلیر این سری را به شما ارائه میدهد. با 500 ماشین و 20 پیست مسابقه مختلف، این حتی یک شروع کوچک هم نمیباشد اما همچنان ظرفیت گسترش هرچه بیشتر را دارد. اگر نسخه 4 چرخ Flight Simulator مد نظر آنهاست، من منتظر آن هستم. در صدر فهرست تغییرات مورد نیاز،  استودیو ترن 10 باید روی بهبود کامل سیستم آپگرید برگفته از ژانر نقش آفرینی تمرکز کند که در حال حاضر ایراداتی در آن وجود دارد و بهتر است Split Screen را در کنار مابقی مود های زیبای خود اضافه کند.

Xbox Achievments:

نمره: 7 از 10

نقد: در حقیقت فورتزا موتوراسپرت این حس را به شما میدهد که تنها برای پر کردن لاین گیم پس در سال 2023 عرضه شده است تا این که اوج جدید سبک ریسینگ باشد. اگر این آینده بازی های فرست پارتی مایکروسافت است، گیم پس آن چیز بزرگی که فکر میکردیم نمیباشد. Forza Motorsport دیگر نامه عاشقانه به طرفداران خودرو نمیباشد و صرفا عنوانی است که به زور در جمع دیگر عناوین ایکس باکس گنجانده شده است.

Stevivor:

نمره: 7.5 از 10

نقد: من طرفدار ماشین ها نیستم و حتی احتیاجی ندارم که باشم. اما آن بخش از شخصیت من که عاشق ماشین میباشد، همچنان سری Horizon را به Motorsport ترجیح میدهد. قطعا من در این زمینه تخصص ندارم اما عاشقان خودرو این بازی را دوست خواهند داشت. اما آیا این بازی برای همه مناسب است؟ خیر.

Windows Central

نمره: 8 از 10

نقد: Forza Motorsport یک شروع تازه برای یک فرنچایز مسابقه ای افسانه ای نیست، بلکه به یک اوج تازه میرسد که قبلا آنرا مشاهده نکرده بودیم. کار استودیو Turn 10 در زمینه ماهیت رانندگی عالی است اما همه چیز از پایه بی نقص نمیباشد.

Player 2

نمره: 10 از 10

نقد: فورتزا موتوراسپرت نه تنها یک بازی شبیه ساز رانندگی در سطح جهانی است، بلکه از تمامی بازیکنان با سطوح مختلف مهارت استقبال میکند و آنهارا تشویق میکند. این عنوان قصد دارد عملکرد تمامی بازیکنان را بهبود ببخشد. این یک ریسینگ خالص است.

But Why Tho:

نمره: 9 از 10

نقد: Forza Motorsport 8 به طرز ماهرانه ای ساخته شده است. حس رانندگی بی نظیر است و هیجان زیادی را القا میکند. علاوه بر این تمامی حالت های بخش مولتی پلیر لذت بخش و جذاب میباشند و هنگام بازی متوجه گذر ساعت ها نمیشوید.

Daily Star:

نمره: 10 از 10

نقد: این بازی زیبا و تجربه آن با تعداد زیادی از ماشین هابی نظیر است. همه چیز در یک مجموعه با دسترسی آسان.

 

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.