پلی استیشن

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر مجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها حطاب کرد.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر توانسته اند به محبوبیت و فروش این کنسول بیفزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانسته اند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر توانست پا به پای Play Station پیشرفت کند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با عرضه هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
شاید خیلی های این سوال را بپرسند که “Ps5 Slim کی میاد” و یا “اصلا PlayStation 5 Slim عرضه میشه؟” در این مطلب میپردازیم به خبر جدیدی درباره پلی استیشن ۵ اسلیم. در ادامه با ما همراه باشید.

احتمال عرضه PlayStation 5 Slim در سال آینده میلادی

بر اساس گزارش The Leak، سونی قصد دارد تا نسخه بعدی پلی استیشن ۵ یعنی Ps5 Slim را در سال آینده میلادی یعنی سال ۲۰۲۳ و همراه با دیسک درایو به بازار عرضه کند. طبق این گزارش، هدف اصلی سونی کاهش سایز و وزن کنسول میباشد که اینکار به وسیله حذف شاسی های B و C انجام خواهد شد و نام شاسی جدید D خواهد بود و صرفا به نام PlayStation 5 Slim عرضه نخواهد شد. اما به طور کامل جایگزین نسخه قبل خود خواهد شد.

طبق اسنادی که Insider Gaming به دست آورده است، مشخص شد که تولید نسخه عادی این کنسول در ماه اکتبر سال ۲۰۲۳ و فروش آن در ماه نوامبر همان سال متوقف خواهد شد. بر اساس همین اسناد، تولید نسخه جدید Ps5 که باید آنرا با کد D بشناسیم، در ماه آوریل سال ۲۰۲۳ و عرضه آن در ماه سپتامبر آغاز خواهد شد. طبیعتا هدف از تولید این کنسول، کاهش وزن، کاهش هزینه های حمل و نقل و البته کاهش هزینه های ساخت میباشد.

چندی پیش نیز خبری منتشر شد که نسخه آینده کنسول پلی استیشن ۵ دارای دیسک درایو جدا شدنی خواهد بود و اکنون اینطور به نظر میرسد که منظور همین Ps5 Slim میباشد که احتمالا در حالت های دیجیتال و دارای دیسک درایو مجزا، به دست کاربران خواهد رسید.

در حال حاضر خبری از PlayStation 5 Pro موجود نمیباشد و همین خبری هم که با شما به اشتراک گذاشتیم، در حد شایعه میباشد. اما باید منتظر ماند تا اخبار بیشتر و دقیق تری درباره این موضوع منتشر شوند.

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.