ایکس باکس

 

ایکس باکس. یکی از معروف ترین و محبوب ترین برند های دنیا. برندی که توانسته است در زمینه مربوط به گیم، به خوبی خود را اثبات کند. کنسول های این برند را میتوان جدی ترین رقیب برای پلی استیشن دانست.

ویژگی های عالی هر نسل. قدرت بسیار بالای آنها. امکانات منحصر به فرد Xbox و به ویژه بازی های انحصاری. همه از عواملی هستند که باعث شهرت و محبوبیت Xbox هستند. بازی هایی همچون: Forza Horizon و Forza Motorsport و Halo و بسیاری دیگر. همه از بازی های انحصاری این کنسول می باشند.
اما بعد از مدت ها انتظار نسل جدید این کنسول در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. گویا این نسل توانسته است همه از جمله خود شرکت مایکروسافت را غافلگیر کند. نسل جدید یا در واقع نسل های جدید این کنسول تحت عناوین Xbox Series X و Xbox Series S معرفی شدند.
همانطور که مدیر عامل این برند، اقای اسپنسر اعلام کرده بود، کنسول های جدید مایکروسافت بسیار موفق عمل کرده اند. این کنسول ها توانستند بزرگترین افتتاحیه ایکس باکس را از آن خود کنند. باید این موضوع را در نظر بگیریم که این افتتاحیه با وجود ویروس کرونا توانست همچین رکوردی بزند.
در این مطلب میپردازیم به خبری جدید درباره شرکت ایکس باکس. در ادامه با ما همراه باشید.

Xbox صاحب برترین VRR میان تمام کنسول ها

طبق نتایجی که رسانه Digital Foundry به تازگی منتشر کرد، مشخص شد که کنسول های ایکس باکس برترین فناوری نرخ نوسازی یا همان VRR را در میان کنسول ها دارند.

تکنولوژی VRR یکی از تکنولوژی هایی میباشد که کمتر به آن به توجه میشود. کار آن جلوگیری از ایجاد پارگی در تصاویر به علت تغییر فریم ریت میباشد. کنسول های Xbox از نسل قبل خود و PlayStation نیز از نسل جدید خود یعنی Ps5 از این تکنولوژی بهره میبرند.

بر اساس آزمایشاتی که متخصصان شرکت Digital Foundry روی کنسول پلی استیشن 5 انجام دادند متوجه شدند که نرخ نوسازی در این کنسول بسیار ابتدایی میباشد و تنها در شرایط خاصی عمل میکند و نسبت به رقیب خود یعنی ایکس باکس، کیفیت پایین تری را ارائه میدهند.

جان لینمن (John Linneman) یکی از متخصصان این رسانه اینطور بیان میکند که:

“اجرای این تکنولوژی در پلی استیشن 5، کیفیت پایین تری دارد. در واقع عملکرد این کنسول قابل قبول میباشد اما قادر نیست نرخ فریم های پایین تر را اجرا کند. مهم ترین نقطه ضعف این کنسول نیز همین میباشد. تکنولوژی مهم و ارزشمندی میباشد اما در مقایسه با رقبای خود یعنی Xbox و PC کمترین انعطاف پذیری را دارد.

نرخ نوسازی متغیر کنسول های پلی استیشن 48 فریم بر ثانیه میباشد. این بدین معناست که اگر نرخ فریم از این رقم کمتر شود، این تکنولوژی دیگر کارایی نخواهد داشت. از آن سمت هنگام استفاده از کنسول های Xbox در حالت 120 هرتز، هیچگونه محدودیتی را شاهد نیستیم و این نرخ نوسازی برای فریم های پایین تر نیز پاسخگو است. هرچند که حالت 60 هرتز Xbox نیز دارای محدودیت 40 هرتز میباشد.

در عناوین معروفی همچون Elden Ring نیز این ضعف در کنسول های پلی استیشن 5 به چشم میخورد. که در نرخ های پایین تر از 48، شاهد بروز نقص میباشیم. همچنین برای هیچ یک از بازی های Ps4 نیز شاهد وجود این تکنولوژی نمیباشیم.

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.