چندی پیش بود که شرکت یوبیسافت از نسل جدید سری Assassin’s Creed تحت عنوان Shadows رونمایی کرد. پس از معرفی این بازی مشخص شد که داستان آن در کشور ژاپن باستان جریان خواهد داشت. اما پس از این رونمایی، انتقادات فراوانی نسبت به این بازی بوجود آمد.

بیشترین این اعتراضات هم مربوط به خود کشور ژاپن میشود که نقد های فراوانی به این بازی کردند و تا کنون تقریبا 30،000 نفر برای لغو این بازی امضا جمع آوری کرده اند زیرا آنرا پر از موارد نژادپرستی میدانند. متنی که در این باره منتشر شده است به شرح زیر میباشد:

“به تازگی نگرانی های زیادی حواشی دقت تاریخی و احترام فرهنگی Ubisoft در عنوان Assassin’s Creed Shadows به وجود آمده‌اند. این عنوان در حالی روی تاریخ ژاپن متمرکز است که این حقیقت را نادیده میگیرد که در ژاپن باستان، جایگاه سامورایی ها از جنگجویان دیگر بالاتر بوده است و باید تحت عنوان «گوکنین» و یا خدمتگذاران اشرافیان نمایش داده شود.

برای مثال اولین سامورایی اروپایی یعنی ویلیام آدامز (میورا آنجین) به عنوان هاتاموتو 250 کوکو به توکوگاوا ایه یاسو حدمت میکرد. اکنون یوبیسافت نقش سامورایی ها را اشتباه به تصویر میکشد که این کار توهینی بزرگ به فرهنگ و تاریخ ژاپن میباشد و حتی میتوان آنرا نژادپرستی دانست. ما از Ubisoft درخواست داریم تا Assassin’s Creed Shadows را لغو کند و تحقیقات بیشتری درباره فرهنگ و تاریخ ژاپن کند.

برخلاف تمامی این انتقادات، این عنوان پس از باز شدن پیش فروش، تبدیل به یکی از پرفروش ترین عناوین در فروشگاه های آنلاین شد. Shadows در تاریخ 15 نوامبر 2024 (25 آبان ماه 1403) برای PC و کنسول های نسل نهمی ایکس باکس و پلی استیشن منتشر خواهد شد.

 

 

شما عزیزان میتوانید اخبار مربوط به بازی ها و کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.