سونی

 

سونی. نامی که حتی اگر اهل دنیای گیم و بازی های ویدئویی نباشید، شنیده اید. فعالیت گسترده از سال ۱۹۴۶ در زمینه های مختلف. از جمله لوازم الکترونیکی، صنعت موسیفی، تجهیزات سرگرمی و همچنین صنعت بازی های ویدئویی. اما شاید اکثر شما سونی را با برند محبوب پلی استیشن بشناسید.

دستگاهی که ابتدا قرار بود یک سی دی خوان برای سوپر نینتندو باشد. اما پس از مدتی تعلیق خود تبدیل به کنسولی شد که قدمی بزرگ در راستای ورود به دنیای بازی های ویدئویی بود.

 

شرکت Sony را میتوان یکی از غول های دنیای گیمینگ و بازی های ویدئویی دانست که از سال ۱۹۹۳ وارد این صنعت شد. جدی ترین و بزرگترین رقیب این شرکت در صنعت گیم را هم میتوان شرکت مایکروسافت دانست. که با معرفی سری کنسول های محبوب ایکس باکس توانست پا به پای سونی خود را به دنیا معرفی کند.

به کمک این دو شرکت همیشه رقابتی جذاب را بین این دو غول شاهد بودیم.

 

در این سال ها Sony بازی های انحصاری بسیاری نیز برای کاربران کنسول محبوب خود یعنی پلی استیشن تولید کرده است. که میتوان به عناوین معروفی همچون God of War، The last of Us، Gran Turismo و Uncharted اشاره کرد. از استودیو های این شرکت نیز میتوان استودیوی Naughty Dog، London Studio و Guerrilla Games را نام برد.

در این مطلب قصد داریم بپردازیم به خبری جدید درباره شرکت سونی. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

 

 

 

تحریم خدمات نرم افزاری و سخت افزاری روسیه توسط Sony

 

سونی اعلام کرد به منظور حمایت از طرح جامعه صلح جهانی در اوکراین فروش محصولات نرم‌ افزاری و سخت‌ افزاری را در روسیه متوقف خواهد کرد.

اما موضوعی که وجود دارد این است که در صورت از دسترس خارج شدن اکانت‌ های ریجن روسیه از شبکه پلی‌ استیشن بسیاری از کاربران ساکن در کشور های همسایه روسیه نیز تحت تاثیر این تصمیم قرار خواهند گرفت.

با توجه به محدودیت کشور انتخابی در ساخت اکانت، بسیاری از گیمرها در کشور هایی همچون آذربایجان، ارمنستان و گرجستان و همچنین قزافستان، ترکمنستان و…  مجبور به انتخاب ریجن روسیه میباشند که این تحریم شامل آنها نیز خواهد شد.

 

 

 

شما عزیزان میتوانید اخبار کنسول های بازی، بازی ها و سایر اخبار دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.