FIFA

FIFA یکی از بهترین بازی های فوتبالی میباشد که در حال حاضر در بازار بازی های فوتبالی وجود دارد. اگر شما جز علاقه مندان به فوتبال هستید، باید تا کنون اسم بازی های فیفا را شنیده باشید. بازی های فوتبالی زیادی تا کنون عرضه شده اند اما هیچکدام به اندازه فیفا موفق نبوده اند. این بازی با هر نسل خود توانسته است بیشتر و بیشتر علاقه مندان را به خود جذب کند. اکنون نیز نوبت نسل جدید آن، یعنی FIFA 22 میباشد.
در نگاه اول به نسل های جدید این بازی، شابد متوجه تفاوت زیادی نسبت به نسل های قبل نشوید. اما اگر کمی به جزئیات توجه کنید به راحتی میتوانید تفاوت ها را مشاهده کنید. بهبود گیم پلی، افزایش گرافیک و بهبود حرکات بازیکنان و توپ. همه را با کمی دقت میتوانید مشاهده کنید.
بازی FIFA را میتوان یکی از موفق ترین بازی های شرکت EA دانست. شاید تنها رقیب این بازی، PES باشد. یکی دیگر از بازی های فوتبالی موفق در چند سال اخیر. اما PES هم هیچگاه نتوانست فروش و محبوبیت FIFA را داشته باشد. اما این به معنای بد بودن آن نمیشود و آن هم مخاطبان خود را دارد که کم هم نیستند.
فیفا با آپدیت هایی که برای بازی های خود منتشر میکند تغییراتی را هم به آنها اضافه میکند. این تغییرات صرفا مربوط به نقل و انتقالات و تیم ها نیستند. تمام این موارد دست به دست هم میدهند تا تجربه ای لذت بخش از یک بازی فوتبال برای شما فراهم شود.
در این مطلب میپردازیم به خبری درباره نسل آینده فیفا یعنی FIFA 23. در ادامه با ما همراه باشید.

نمرات و نقد های فیفا ۲۳

عنوان FIFA 23 در وبسایت متاکریتیک نمره ۷۷ را کسب کرد. این نمره با توجه به تعداد ۴۹ رای میباشد و توجه داشته باشید که ممکن است طی روز های آینده و اضافه شدن رای های جدید، این نمره بیشتر و یا کمتر شود.

علاوه بر متاکریتیک، برخی از نقد و بررسی های دیگر را هم باهم مرور میکنیم:

The Gamer: امتیاز ۷

“فیفا ۲۳ همان چیزی است که همیشه بود. اما احتمالا برای آخرین بار”

GameSpot: امتیاز ۷

“این بازی پایانی شایسته برای یک عنوان به حساب میرود که حفظ محتوای یک بازی زیبا را در کنار اعمال ناخوشایند لاشخور های تشنه پول را نشان میدهد. بازی ای که در آن شاهد دفاع بهتر، پاس های نرم تر و انیمیشن های زیادی هستیم که آنرا برای ما زنده تر از همیشه میکند. اما سایه قمار روی آن حس میشود. از ۱۴ سال پیش و با معرفی Ultimate Team میتوان به خوبی طمع را احساس کرد که در این عنوان نیز باعث غافلگیری نشد. دوران FIFA به پایان رسید اما شرکت EA Sports FC به همان راه خود یعنی ارائه یک بازی فوق العاده همراه با چاپیدن پول از مشتری ادامه خواهد داد”

IGN Spain: امتیاز ۸

“عنوان فیفا ۲۳ حاوی انقلابی است که شروع آن از فیفا ۲۲ بود. یعنی تکنولوژی هایپرموشن ۲ که برای تنظیم ریتم مسابقات در بازی وجود دارد. هرچند که کاملا انقلاب نیست. اما این بازی نسبت به نسل های پیشین خود تازگی های بیشتری را شامل میشود.

God is a Geek: امتیاز ۸

“اگر از بحت حالت های گسترده بازی صرف نظر کنیم، این دقیقا همان چیزی است که از یک بازی فوتبال انتظار دارید. مهم نیست که سال بعد چه نامی برای آن انتخاب کنند. اگر آنرا بهتر کنند، از روز اول سراغ آن خواهم رفت.

MGG: امتیاز ۸٫۵

“EA Sports با بهبود در سیستم های جاافتاده قدیمی، آماده تحولی جدید است. در حالی که آن سیستم ها را با المان های شبیه سازی خود که برای همچین بازی ای لازم است، ادغام میکند. عنوان فیفا ۲۳ با تکنولوژی هایپر موشن ۲ یک بازی نسل جدید به شمار میرود و امیدواریم در هفته های آتی، تغییراتی در آن ایجاد نشود زیرا بعد از FIFA 17 شاهد بهترین نسل این بازی هستیم”

GamersRD: امتیاز ۹٫۴

“فیفا ۲۳ حاصل تمامی نسخه های پیشین میباشد و ترکیبی بالانس از بهبود ها و خصوصیات را شامل میشود که همه این خصوصیات، این بازی را تبدیل به بهترین شبیه ساز فوتبال میکنند. هایپرموشن ۲ چیزی بود که این عنوان به آن نیاز داشت حتی اگر اشتباه برخی بازیکنان باعث ناراحتی ما شود”

Daily Star: امتیاز ۱۰

“یک بازی بزرگ و کامل فوتبالی را شاهد هستیم. از بین رفتن این نماد بی شک باعث ناراحتی کاربران خواهد شد اما شرکت EA با این کار میتواند دوباره سازی کند و در آینده محصولات بزرگ تری معرفی کند”

عنوان فیفا ۲۳ هم اکنون برای کاربران Ps5، Ps4، Xbox Series S/X و Xbox One در دسترس میباشد.

شما عزیزان میتوانید اخبار بازی ها، کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.