پلی استیشن

 

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر که همه و همه به محبوبیت و فروش این کنسول می فزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.
بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانسته اند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.
شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر پا به پای Play Station پیشرفت میکند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.
با آمدن هر نسل جدید این کنسول، قابلیت های جدید و منحصر به فردی هم برای آن معرفی میشود. این قابلیت ها همگان را مجذوب خود میکند. همچنین با معرفی هر نسل خود، رکورد های جالبی هم از خود به جای میگذارد.
در این مطلب میپردازیم به خبر جدید درباره کنسول پلی استیشن ۵٫ در ادامه با ما همراه باشید.

PlayStation 5 پرفروش ترین کنسول آمریکا در سال ۲۰۲۲

براساس جدیدترین گزارش آماری گروه NPD در خصوص فروش نرم افزاری و سخت افزاری در کشور آمریکا، آخرین نسل کنسول پلی استیشن یعنی Ps5، موفق شد تا با سبقت از ایکس باکس سری اس و ایکس و همچنین نینتندو سوئیچ، تبدیل به پر فروش ترین کنسول در سال ۲۰۲۲ شود.

اگر بخواهیم فقط به تعداد دستگاه های فروخته شده نگاه کنیم، رتبه اول مختص به نینتندو سوئیچ میباشد. اما این آمار مجموع تعداد فروش و همچنین فروش دلاری دستگاه میباشد که PlayStation 5 توانست در این زمینه رنک اول را به خود اختصاص بدهد. گروه NPD علت این فروش بالا را افزایش موجودی این کنسول بیان میکند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری را تجربه میکند.

اما در بخش نرم افزاری، محصول شرکت اکنیویژن یعنی Call of Duty Modern Warfare 2، توانست تبدیل به پرفروش ترین شود و به دنبال آن، محصول انحصاری سونی یعنی God of War Ragnarok در رتبه دوم قرار گرفت. لیست ۱۰ عنوان پرفروش ماه نوامبر در آمریکا بدین صورت است:

  1. > Call of Duty Modern Warfare 2
  2. > God of War Ragnarok
  3. > Pokemon Scarlet/Violet
  4. > Sonic Frontiers
  5. > Madden NFL 23
  6. > FIFA 23
  7. > NBA 2K 23
  8. > Gotham Knights
  9. > Marvel’s Spider Man: Miles Morales
  10. > Mario Party Superstars
شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.