ایکس باکس

 

ایکس باکس. یکی از معروف ترین و محبوب ترین برند های دنیا. برندی که توانست در زمینه مربوط به گیم، به خوبی خود را اثبات کند. کنسول های این برند را میتوان جدی ترین رقیب برای پلی استیشن دانست.

ویژگی های عالی هر نسل. قدرت بسیار بالای آنها. امکانات منحصر به فرد Xbox و به ویژه بازی های انحصاری. همه از عواملی هستند که باعث شهرت و محبوبیت Xbox هستند. بازی هایی همچون: Forza Horizon و Forza Motorsport و Halo و بسیاری دیگر. همه از بازی های انحصاری این کنسول می باشند.
اما بعد از مدت ها انتظار نسل جدید این کنسول در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است. گویا این نسل توانست همه از جمله خود شرکت مایکروسافت را غافلگیر کند. نسل جدید یا در واقع نسل های جدید این کنسول تحت عناوین Xbox Series X و Xbox Series S معرفی شدند.
همانطور که مدیر عامل این برند، اقای اسپنسر اعلام کرده بود، کنسول های جدید مایکروسافت بسیار موفق عمل کرده اند. این کنسول ها توانسته اند بزرگترین افتتاحیه ایکس باکس را از آن خود کنند. باید این موضوع را در نظر بگیریم که این افتتاحیه با وجود ویروس کرونا توانست همچین رکوردی بزند.
در این مطلب میپردازیم به خبری جدید درباره سرویس کلاود ایکس باکس. در ادامه با ما همراه باشید.

 

ثبت تجاری Xcloud شرکت Xbox در کشور آمریکا

طی سالیان گدشته شرکت مایکروسافت خبر از توسعه سرویس استریم خود تحت عنوان Xcloud داد. پس از آن در سال گدشته این سرویس با تغییر نام روبرو شد و مایکروسافت آنرا ایکس باکس کلاود گیمینگ (Xbox Cloud Gaming) نامید. اکنون نیز متوجه شدیم که این شرکت قصد دارد دوباره نام سرویس را به Xcloud تغییر دهد.

بر اساس گزارش سایت ویندوز سنترال، مایکروسافت به صورت رسمی نام ایکس کلاود را برای سرویس های بازی و سرگرمی خود در آمریکا ثبت کرده است. این خبر بدین معنا نیست که قطعا نام این سرویس تغییر خواهد کرد، اما بسیاری معتقدند که به زودی شاهد تغییر نام مجدد این سرویس به Xcloud خواهیم بود و البته این عنوان را به عنوان طولانی Xbox Cloud Gaming ترجیح میدهند.

در حال حاضر دو نام Xcloud و Xbox Cloud Gaming تقریبا به یک اندازه در اینترنت شناخته شده میباشند. اما پس از عرضه رایگان بازی Fortnite، نام Xbox Cloud Gaming تعداد جستجو های بیشتری را در فضای اینترنت تجربه کرد. بسیاری از افراد نیز معتقد هستند که استفاده از نام ایکس باکس کلاود گیمینگ، باعث ایجاد تمایز و زبانزد شدن بیشتر این سرویس نسبت به رقبای اصلی خود یعنی آمازون لونا، گوگل استیدیا و GeForce Now انویدیا میشود که هیچکدام بر خلاف این سرویس مایکروسافت، اطلاعات کاملی درباره بازی های خود به کاربران نمیدهند.

تعدادی از کاربران در ماهی که گدشت، به صورت اتفاقی متوجه حضور بازی هایی همچون Red Dead Redemption 2، Elden Ring و GTA Online در این سرویس شدند اما هنوز اطلاعات زیادی از بازی ها و قابلیت های این سرویس در دسترس نمیباشد. به محض انتشار اخبار تکمیلی، آنهارا با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

 

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.