پلی استیشن

پلی استیشن. یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین برندهای جهان. زیر کجموعه ای از شرکت سونی که توانسته است از ابتدا تا کنون، مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.میتوان به راحتی، این کنسول را پر فروش ترین کنسول بازی در بین تمام کنسول ها دانست.

قدرت، کیفیت، ویژگی های منحصر به فرد و بسیاری موارد دیگر توانسته اند به محبوبیت و فروش این کنسول بیفزایند. یکی دیگر از مواردی که خیلی برای بازیکنان مهم است، بازی های انحصاری این کنسول می باشد.

بازی هایی همچون The Last Of Us و God Of War و Uncharted و بسیاری دیگر از بازی ها از جمله Ghost Of Tsushima. تمام این بازی ها توانسته اند کنسول Play Station یا به اصطلاح، PS را بیش از پیش محبوب کند.

شاید بتوان تنها برندی که توانایی رقابت با Play Station را دارد، ایکس باکس ( Xbox ) دانست. زیر مجموعه شرکت مایکروسافت که در سال های اخیر توانسته است پا به پای Play Station پیشرفت کند. اما باید اقرار کرد هنوز هم نتوانسته است در زمینه فروش به پای این کنسول برسد.

امکان ذخیره سازی موقت بازی در هارد اکسترنال

اگر اخبار مربوط به کنسول های نسل جدید را دنبال کرده باشید، باید یک نکته را بدانید. آن هم این که هر دوی Xbox Series X و Play Station 5، بازی ها را فقط از روی SSD اجرا میکنند. اما برخلاف Xbox، شما در PS 5 نمیتوانید دیتای بازی خود را به صورت موقت به هارد اکسترنال منتقل کنید. این کار برای این است که اگر خواستید بازی خود را بعدا هم بتوانید بازی کنید. این بدین معنا است که اگر با کمبود فضا روبرو شوید، باید بازی های خود را پاک کنید. در صورتی هم که بخواهید دوباره آن بازی ها را داشته باشید، باید مجددا دانلود کنید. حال باید دید که Sony راهکاری مد نظر دارد یا خیر. با توجه به اینکه Sony هیچگونه هاردی برای افزایش ظرفیت پلی استیشن ۵ در نظر نگرفته است، ممکن است کمی به مشکل برخورد کند.

لازم به ذکر است که این ویژگی فقط مخصوص Play Station 5 است. اگر شما PS 4 دارید میتوانید با خیال راحت بازی هایتان را به هارد اکسترنال منتقل کنید.

شما عزیزان میتوانید اخبار مربوط به بازی ها، کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.