بازی Cyberpunk 2077

بازی Cyberpunk یکی از بازی هایی است که مدت زیادی است که همه در انتظار ان هستند. این بازی برای اولین بار، در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. اما پس از چند سال، دوباره اخبار ان در سال ۲۰۱۸ اوج گرفت.

بازی سایبرپانک همانطور که از اسمش پیداست، در سال ۲۰۷۷ و در شهر Night City جریان دارد. این شهر کاملا یک محیط علمی را برای شما تصویرسازی میکند. وجود ربات ها، تکنولوژی فوق پیشرفته، هوش مصنوعی و انسان ها با اعضای بدن رباتی یک کلان شهر فوق پیشرفته را نشان میدهند.

وجود تکنولوژی های زیاد به ظاهر زندگی را در این شهر آسان تر کرده است. اما بدی های خود را هم دارد. در بازی سایبرپانک شما شاهد وجود باند های خلافکار که مشغول تجارت مواد و اسلحه و ربات هستند، میباشید.

داستان بازی سایبرپانک درباره شخصی به نام V میباشد. (شما میتوانید تماما کرکتر خود را شخصی سازی کنید. طوری که در هیچ بازی دیگری ندیده اید) این شخص به دنبال یافتن جایگاهی مناسب در این شهر میباشد. شما باید در راه هدف خود با بسیاری درگیر شوید و چالش های بسیاری را در این بازی پشت سر بگذارید.

به تازگی جیسون شرایر یکی از معتبر ترین زورنالیست های دنیای گیم، پرداخته است به مشکلات بازی Cyberpunk 2077 . در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مشکلات و معضلات سایبرپانک ۲۰۷۷

آقای جیسون شرایر نویسنده بلومبرگ و از ژورنالیست های شناخته شده صنعت گیم با ۲۰ کارمند سابق و فعلی کمپانی CDP مصاحبه کرده و اطلاعات بسیاری را از پشت پرده ساخت بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ به دست عموم رسانده است. در این پست به بخش های مهم و حائز اهمیت مطلب نگاهی می اندازیم.

همانطور که البته پیش تر رسمی اعلام شده بود این بازی در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. اما روند توسعه اصلی بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ از اواخر ۲۰۱۶ آغاز شد.

تغییرات بازی Cyberpunk 2077

اگر میخواهید بدانید که بازی چقدر در روند توسعه چقدر تغییر کرده است، بازی تا سال ۲۰۱۶ یک اثر سوم شخص بود و شامل ماشین های پرنده و پارکور میشد.

در E3 سال ۲۰۱۹ اعلام تاریخ عرضه بازی برای اوریل ۲۰۲۰ مشخص شد. با اینکه هواداران خوشحال بودند ولیکن سازندگان متعجب شدند که توسعه بازی تا ان موقع چه طور میخواهد تمام بشود؟! و یک نفر فکر میکرد ان تاریخ یک شوخی است. سازندگان بازی انتظار داشتند بازی حداقل در سال ۲۰۲۲ آماده بشود.

همچنین استخدام بازیسازان از امریکا و اروپای غربی باعث مشکلات فرهنگی نیز در استدیو شد. مدیران استدیو قوانینی وضع کردند که در جلسات هیچکس به زبانی غیر از انگلیسی صحبت نکند. اما این امر از سمت تمامی بازیسازان لهستانی رعایت نمیشد.

حتی زمانی که تاریخ عرضه بازی غیر واقعی به نظر میرسید مدیران استودیو اعلام کردند که تاخیر جز گزینه ها نیست و هر طور شده باید قبل از عرضه کنسولهای نسل جدید مایکروسافت و سونی که در پاییز ۲۰۲۰ به دست عموم میرسید، بازی را به بازار عرضه کنند. بعضی از مهندسین استدیو متوجه شدند کنسولهای نسل هشتم که حال هفت سال عمر کرده بودند برای اجرای دنیای پیچیده و پرجمعیت سایبرپنک ۲۰۷۷ بسیار ضعیف هستند ولیکن مدیریت به پشتوانه موفقیت ویچر سوم نگرانی آنها را در نظر نگرفت و به جادوی آنها باور داشت.

تاخیر دوباره سایبرپانک

در اواخر سال ۲۰۱۹ مدیریت متوجه شد که بازی نیاز به تاخیر دارد و حال با وجود کرونا که بازیسازان مجبور بودند از خانه دورکاری کنند و بدون حضور در دفتر استودیو و عدم دسترسی به کیت های توسعه کنسول ها عملا بسیاری از مهندسین هیچ ایده ای از اینکه بازی بر روی کنسولها به چه شکل خواهد بود، نداشتند زیرا تمامی انها بر روی پی سی های خانگی خود مشغول توسعه و تست بازی بودند. هرچند در تست های نهایی مشخص شد وضعیت نسخه کنسولهای پایه بازی به چه شکل است و بازی تنها با تاخیری سه هفته ای از نوامبر به دسامبر به صورت گسترده عرضه شد.

بسیاری از مشکلاتی که درون بازی مشاهده میکنید همچون هوش مصنوعی مشکل دار پلیس ها در بازی به دلیل این است که در روزهای آخر توسعه انجام شده بود و تیم سازنده هیچ فرصتی نداشته است. و بسیاری درون تیم از اینکه انها باید با تعداد نفرات بسیار کمتر نسبت به راک استار یک بازی نقش افرینی GTA مانند بسازند، شاکی بودند.

شما عزیزان میتوانید اخبار سایر بازی ها، اخبار کنسول ها و سایر اخبار مربوط به دنیای گیم را در سایت Zeox دنبال کنید.